Hergün yeni bir şeyler yaşıyoruz. Her yaşantı ruhumuzda bir iz bırakıp geçiyor. Ben, bu izlerin hayatımızdaki pozitif izdüşümlerinin takipçisiyim.

22 Ocak 2010 Cuma

DEĞİŞİMİ İSTEMEK

Değişim ne kadar çok hayatımın içindeymiş. Bakıyorum da aynı kavramı farklı alanlarda ve anlamlarda yazıp yazıp duruyorum. Haydi bakalım, yine değişim temalı bir yazıya merhaba!

Geçen gün biriyle konuşmamızda geçen bir cümle beni düşündürdü. Eşinin daha organize olmasını istediğini, randevularını unutmasın diye, araması gereken kişileri, yapılacak işlerinin hepsini yazabilsin diye ona büyük bir ajanda almak istediğini söyledi. Cümle benim için çok can alıcıydı. “Ajanda alayım ona da düzeltsin kendini”

Benim hassas kulaklarım! : ) hemen bu cümleyi yakaladı. Acaba bir insanın değiştirmek istediğimiz bir özelliğini onun rızası olmadan düzeltebilir miyiz? Kişinin içinden değişim rüzgarı gelmezse değişim olabilir mi? Biraz değişim üzerine düşünmek istiyorum.

Hayatımdaki çeşitli ilişkileri gözlemliyorum. Tabii ki arkadaşlarım, ailem ya da erkek arkadaşlarımda farklı olmasını istediğim özellikler oldu, oluyor. Geçmişte ben de bunları değiştirmeye çalıştım. Karşımdakine ne istediğimi söylersem, onun benim istediğim gibi olmasına yardım edersem onun değişim işini de kolaylaştırabileceğimi sandım. Bazen de değişmesi istenen ben oldum. Her iki girişim de başarısız oldu.

Kişi kendisi yürekten istemezse saçının bir teli bile değişmez. Hatta kimi zaman “istiyorum” dese bile kararsız olması, yürekten değişimi istediğine emin olmaması aynı kalmasına neden olabiliyor. Anlayın işte, dışardan birinin istemesi ile asla kimse değişmeyecektir. Hatta belki de değişmesi için baskı gördüğü için ilişkiler gerilecek, sevimsiz bir durum olacaktır. Çünkü bozuk olan bir şey düzeltilir. Oysa her birey olduğu hali ile değerlidir, düzgündür. Belki de daha mutlu olmak için, kişiyi olduğu gibi kabul etmek yeterli olacaktır. Ne yapalım o da öyle kalsın…


O zaman başkarını bırakıp kendimize bakalım, olmak istediklerimizi belirleyelim ve onları görselleştirelim. Kendimi; arzu ettiğim tatile giderken, biletim elimde ve havaalanında düşünebilirim. LA de sevgili arkadaşımla gezerken düşleyebilir, içtiğimiz margaritanın tadını hissedebilir ve yüzüme bunların hepsini yaparken  olacak gülümsemeyi yerleştirebilirim. Almayı çok istediğim evin içinde misafir ağırladığımı gözümün önüne getirebilirim. Bloguma her gün keyifle yeni yazılar yazarken bilgisayarın başında şimdiden görüyorum bile kendimi. Yerli yersiz alınganlık yapmadığım günleri, arkadaşlarımın benle uğraşmalarını gülümseyerek dinlediğimi, şu fazlalık 5 kilomdan kurtulup yeni aldığım bikinimle deniz kenarında dolaştığımı düşleyebilirim.

Sonuç olarak, eğer istersem ben ancak beni değiştirebilirim.

RESİMLER:
http://www.big-images.com/1-877-781-9301/News_files/Visualize-final-product.png
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://i.ehow.com/images/GlobalPhoto/Articles/5490200/Change-main_Full.jpg&imgrefurl=http://www.ehow.com/how-to_4845353_6_avoid-common-logical-errors.html&usg=__sBqVZcTyAZbLqD4GI_tLagiLQf4=&h=300&w=380&sz=18&hl=tr&start=19&um=1&tbnid=4cp7MpyaaPVvlM:&tbnh=97&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Dmake%2Bchange%26hl%3Dtr%26rls%3Dgm%26sourceid%3Dgmail%26um%3D1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder