Hergün yeni bir şeyler yaşıyoruz. Her yaşantı ruhumuzda bir iz bırakıp geçiyor. Ben, bu izlerin hayatımızdaki pozitif izdüşümlerinin takipçisiyim.

3 Ocak 2011 Pazartesi

SİZİN SEÇİMİNİZ HANGİSİ? İYİMSERLERDEN MİSİNİZ?*

Siz nasıl birisiniz? Yüzü her zaman gülen, bakışları pırıl pırıl parlayan, genellikle olumlu düşünceler içinde olan insanlardan mısınız? Ben; her sabah uyandığımda aynada kendime bakıyorum ve o güne nasıl başlayacağıma karar veriyorum. Bazı sabahlar kendiliğinden gülümseyerek güne uyanıyorum. Bazı sabahlarda ise aynada kendimi mutsuz, aksi, her an kavga etmeye hazır görüyorum. O suratı görünce hemen soruyorum kendime: “Bu günümün nasıl geçmesini istiyorum?” Güne böyle devam edebilir ve aksiliğimle pek çok olumsuz olaya sebep olabilirim ya da aksiliğimle aynada vedalaşıp, günümün de güzel geçmesi için pozitif düşünmeye o anda başlayabilirim. İyimser insanların güne kötü başladıklarında bile ilerleyen saatlerin veya bir sonraki günün daha iyi olacağına inançları yüksek olur. Olumluya odaklanırlar, hayatlarındaki stresi azaltırlar, daha sağlıklı ve keyifli yaşarlar.

Kimi zaman iyimser insanlarla karşılaştığımızda onların Polyanna’cılık yaptıklarını düşünürüz. Olayları tek yönlü değerlendirdiklerini sanırız. Oysa iyimser insanlar gerçekçidir. Karşılaştıkları sorunlara çözüm bulma eğilimleri daha yüksektir. Başarısızlık olasılıklarını görürler, ama başarısızlığa ya da olumsuzluğa odaklanmak yerine o yaşantıdan ne ders alacağına odaklanırlar. Yani onların hayatında da olumsuz olaylar olur ve onlar karşılaştıkları olumsuz durumu faydalanılabilecek bir durum haline getirirler.  Pek çok defa başarısız olurlar, çok dersler alırlar ve genellikle de kötümserlere oranla daha fazla başarıya imza atarlar.

İyimser insanlar kendilerine güvenir, yapabileceklerine inanırlar. Hayatta iyi şeylerin onların başına geleceğini düşünürler. Minik bir olumlu gelişmenin daha büyüğünün habercisi olduğunu düşünür. Hayatlarının bir alanında olan bir olumlu gelişmenin diğer alanlara da yayılarak artacağına inanırlar. İyimserler için gelecek daha umut dolu olur. Kötümser insanlar karşılaştıkları bir olumsuzluğun tüm hayatlarına yayılacağına inanırlar. Başlarına iyi bir şey geldiğinde bunun tek bir defalık olduğunu düşünürler.

Pek çok kişilik özelliği doğuştan gelir. Değiştirilmesi mümkün olmayabilir. Oysa iyimserlik eğitimle geliştirilebilecek bir özelliktir.
ü İyimser düşünmeye şimdiden başlayın. İyimser bir insan olduğunuza inanmasanız bile, sanki öyleymişçesine davranmak bir zaman sonra sizi gerçekten daha iyimser biri haline getirecektir.
üHer sabah, karşılaşacağınız olayların içindeki olumluyu görmeye niyet ederek güne başlayın.
üGerçekleşmeyenleri, yapamadıklarınızı düşünmek yerine; yapabildiklerinize, güçlü yanlarınıza odaklanın.
ü Her kötünün içinde bir iyi olduğunu unutmayın.
üBaşınıza olumlu bir şey geldiğinde bunun olmasında kendi payınız olduğunu hatırlayın ve kendinizle gurur duyun.
ü Bir fırsatı kaçırdığınızda başka pek çok fırsatlarla karşılaşacağınızı hatırlayın.

Ben her yılı bitirirken bir iç hesaplaşma yaparım. Neleri başardığımı, planladıklarımdan ne kadarını gerçekleştirdiğimi düşünürüm. Sizler de bu yıl iç hesaplaşmanızı iyimser bir bakış açısı ile yapın. Kendinize değer verin ve yaptıklarınızla gurur duyun. Biten yılda neleri başardığınıza bakıp; bir sonraki sene için hedeflerinizi belirleyin. Ben gelecek yıl için umut doluyum. Sahip olmak istediklerim, yapmak istediklerim, görmek istediklerim, gezmek istediklerim ve başarmak istediklerim var. Benim yeni yıl için uzun bir listem var. Geçmiş senelerden biliyorum ki bunların bazıları oluyor bazıları olmuyor. Ama ne olursa olsun ben iyimser olup en iyiyi ummaya devam edeceğim. Bu sene de sahip olamadıklarım için üzülmek yerine elimdekiler için mutlu olmayı tercih edeceğim. Çünkü ben bir iyimserim.

İyimserlik/kötümserlik hakkında araştırma yaparken karşılaştığım İYİMSERLİK ANDI’nı yeni yıl hedeflerimin arasına alıyorum. 
http://www.personal-development.com/chuck/pessimists.htm

İYİMSERLİK ANDI
Kendine söz ver:
Güçlü olacağına ve akıl huzurunu hiçbir şeyin bozmasına izin vermeyeceğine;
Karşılaştığın insanlarla sağlık, mutluluk ve bolluk konuşacağına;
Arkadaşlarına onlarda özel bir şey olduğunu hissettireceğine;
Her olayın aydınlık yanını göreceğine ve optimist olacağına;
Hep en iyiyi düşüneceğine, en iyi için çalışacağına ve en iyinin geçekleşmesini umacağına;
Başkalarının başarılarına da kendi başarına sevindiğin kadar sevineceğine;
Geçmişte olan hataları unutacağına ve gelecekteki başarıları görmeye odaklanacağına,
Her zaman neşeli bir yüz ifadesi taşımaya çalışacağına ve karşılaştığın her canlıya bir gülümseme sunacağına;
Kendini geliştirmek için çok zaman ayıracağından, başkalarını eleştirmeye zamanın kalmayacağına;
Endişelenmeyecek kadar geniş, kızmayacak kadar asil, korkmayacak kadar cesur ve sorunların varoluşuna izin verebilecek kadar mutlu olacağına söz ver.

Siz bu sene kim olmayı seçiyorsunuz?  Mutlu Yıllar!


*Yazının orijinal halini Şalom gazetesinin yılbaşı sayısında çıkan Şalomist adlı dergi için yazdım. Web sitesine yüklenmediği için izin alarak kısaltılmış halini buraya koyuyorum. 
http://www.salom.com.tr/appendix/list/12/2010-12-29.aspx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder